Tvorba webu rodičovské poradny

Jak jsme změněli web s prodejem e-booků na důvěryhodnou rodičovskou poradnu. Případová studie o strategické změně byznys modelu a budování autority.

1. O klientce

Klientkou je PaedDr. Mgr. Aneta Štěpánková, DiS., respektovaná odbornice na vzdělávání dětí, psychologii a rodičovství. Její práce se zaměřuje na respektující výchovu a podporu samostatnosti dětí ve věku 1 až 10 let.

Ačkoliv nabízí osobní konzultace v Praze, její primární působiště je online – slouží rodičům po celé ČR. Řeší zásadní problémy, jako je partnerská komunikace s dětmi, nastavení vhodného prostředí pro samostatnost nebo otázky alternativního vzdělávání.

Původní podnikání bylo založeno na formě produktů, ke kterým bylo nutné dělat aktivní marketing. Nový web mění celý koncept na rodičovskou poradnu v rámci individuálních konzultací.

Původní byznys model

Sběr e-mailů pomocí magnetů (produkty zdarma, které poutají na placené produkty)

Prodej kurzů a e-booků

Web byl postaven na Miowebu (nástavba Wodpressu)

2. Původní web

Původní web byl zahlcující – na hlavní stránce se mísily odkazy na placené produkty, blog, magnety zdarma. Návštěvník nezískal okamžitou odpověď na otázku: „Co tady najdu a jak mi to pomůže s mým konkrétním problémem s dítětem?“

Produkty řešili spousty oblastí v rámci výchovy, ale výběr byl možná až příliš pestrý a pokrýval velké spektrum oblastí. Jedním z psychologických problémů je paradox výběru, kde větší výběr ("Nevím, co si mám vlastně vybrat") mnohdy vede k nižší pravděpodobnosti nákupu.

Ukázka původního webu

3. Technické výzvy

Na jedné stránce nás čekala tvorba nového webu se zcela novým zaměřením na rodičovskou poradnu. Pro toto řešení jsme se rozhodli využít WordPress, protože je to univerzální platforma pro web s administrací a blogem a klientka už toto prostředí zná, protože stávající Mioweb je jen nástavbou WordPressu.

Museli jsme se ale zamyslet, jak využít efektivně existující obsah a jak ho smysluplně přenést na nový web.

Migrace blogu: Přesun zhruba 80 článků a rubrik blogu na nový systém, včetně ručních úprav nefunkčních bloků a nahrávání chybějících obrázků.

Migrace produktů: Přesun stávajících produktů na nový blog. E-booky jsou ve formě PDF, kurzy jsou ve formě videí, která jsou nahraná na Youtube a dají se vkládat do stránek. Kurzy často obsahují i doplňkové materiály ke stažení. Více v bodě 6.

Zajištění SEO: Technické nastavení přesměrování (301) pro všechny staré URL adresy, aby nedošlo ke ztrátě vybudované pozice ve vyhledávačích.

4. Analýza cílové skupiny

Tvorba webu nezačala designem, ale hloubkovou byznysovou analýzou. Strávili jsme dvě hodinové konzultace definováním, kým Aneta je a hlavně kým nechce být.

Definovali jsme oblasti služeb, které mohou být pro zákazníky přínosné a poutavé. Vyhodnotili jsme čtyři následujcí skupiny pro služby:

Využil jsem využil umělou inteligenci pro identifikaci klíčových zákaznických profilů, abychom přesně pochopili jazyk a problémy cílové skupiny. Vytvořil jsem 10 profilů, které jsem poté používal pro tvorbu textů a zpětnou vazbu k obsahu. Každý profil obsahuje:

5. Struktura stránek a webu

Web je postaven na principech srozumitelnosti. Návštěvník na prodejních stránkách vidí:

Samotný web má jednoduché menu a stukturu, aby byla poskytnutá snadná a srozumitelná orientace.

6. Co s produkty

Výroba produktů (e-booky, video kurzy) na předchozím webu zabrala spoustu času. Na výrobě těchto produktů jsem se aktivně podílel. V rámci nového konceptu jsme měli prakticky tři možnosti.

1. Ponechání stávajícího modelu

2. Všechny produkty zdarma za e-mail

3. Všechny produkty zdarma, na kliknutí

Abychom vybrali co nejlepší řešení, bylo nutné se zeptat na pár otázek, například:

Po společné konzultaci a mém doporučení jsme se dohodli na třetí variantě, tedy poskytnout vše k dispozici zdarma i bez zadávání e-mailu. Zde by kolegové z marketingu kroutili hlavou, ale má to opodstatnění.

Co říká klientka

„Když jsem oslovila Lukáše Mikulu s žádostí o web, očekávala jsem kvalitní design. Dostala jsem ale mnohem víc. Lukáš si dal záležet na tom, aby porozuměl mému byznysu – udělal hloubkovou analýzu mých služeb a sám vytvořil texty, které dokonale vystihují, co nabízím. Výsledkem je profesionální, funkční web, který přesně prezentuje to, co dělám.

Navíc mi pomáhá i s marketingem a byznysovou strategií – kdykoli si nevím rady, jak propagovat služby nebo něco nastavit v podnikání, obrátím se na něj a vždycky najdeme funkční řešení. Jeho rady jsou praktické a vedou k výsledkům. Pokud hledáte grafika, který přemýšlí nad vaším byznysem komplexně, rozhodně ho doporučuji!“
PaedDr. Mgr. Aneta Štěpánková, DiS.
rodičovská poradna

7. Výsledek a závěr

Převedli jsme byznys z neefektivního prodeje obsahu na srozumitelnou a důvěryhodnou poradenskou službu. Web okamžitě začal budovat autoritu, což se potvrdilo první poptávkou na konzultaci již během prvních tří dnů po spuštění. Více teď závisí na navazujícím marketingu, kdy je potřeba dostat návštěvníky na web.

Rychlost dodání

Díky připraveným podkladům a efektivní komunikaci byl projekt (včetně migrace 80+ článků a redefinice celého byznys modelu) dokončen za 14 dní po strategických konzultacích. Klientka mohla rychle začít s novým modelem podnikání.

Zavedení propagace na blogu

Blog Anety přivádí spousty návštěvníků z organického vyhledávání. Ve článcích proto rotují v tuto chvíli 3 bannery, které poutají na služby. V tuto chvíli stále zvažujeme e-mailový marketing a alespoň integrace dobrovolného odběru novinek. To je ale spíše na samostatnou, budoucí případovou studii.

Úspora nákladů

Zvolené řešení klientce ušetřilo desítky tisíc korun ročně za poplatky Miowebu a platebního systému pro prodej produktů. Cena za nový web rodičovské poradny byla 44 990 Kč, díky úsporám za Mioweb a tvorbě poptávek se však brzy sama zaplatí.

Řešení v číslech

Doba dodání: 14 dní
Časové požadavky na straně klientky: 4 hodiny
Výsledná cena webu: 44 990 Kč
Ušetřeno ročně na Miowebu: 36 288 Kč
Nové roční náklady: 3 600 Kč

Chcete i vy spolehlivý obchodní nástroj?

Pomohl jsme Anetě opustit neefektivní model a vytvořit prodejce, který generuje důvěru a cílené poptávky na její vysoce odbornou práci. Získejte i vy web, který komplexně přemýšlí o vašem byznysu.

Kontakt

Pojďme si nezávazně pohovořit

Co můžete očekávat po odeslání formuláře?

Kontaktní formulář

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Přejít nahoru